måndag 26 juli 2010

Tillbaka efter en gudomligt skön semestertripp.

Här från en blomsterbutik i Gilleleje två mil från Helsingör.
Friskt blandat, den här bilden är från en av det otaligt vackra innergårdarna i centrum av Helsingör.

Ytterligare två bilder från ovan nämda blomsterbutik i Gilleleje. Allt detta släpade personalen in och ut varje dag. Arrangerade och fulländade med färska blommor... Så ljuvligt vackert.

Här en sista vy innan vi tar färjan över sundet till Sverige i gen. Det ska bli skönt att komma hem. Tio dagar har vi varit borta, och jag har njutit varje sekund. Vi har cyklat en massa, ätit gott och njutit av oerhört många sol och badtimmar. Här har det verkligen varit att ladda batterierna och tagit dagen som den kommit. Dvs. Carpe Diem.

I fredags så begav vi oss hemmåt, stannade en natt i Helsingör. Jag är så förälskad i denna stad.
Under tiden som Arne fixa med husvagnen tog jag cykeln ner på by och handlade smörebröd till lunch hos slaktaren. När jag var tillbaka hade Arne dukat och vi njöt en liten pärla till ölen och smörebröden...... Nu ska jag övertyga Arne om en tripp i norduppland och lite loppisar... För är det något som Fyn saknar så är det just loppisar... och som ni vet så är det ju ett livselexir.. att bevista och fynda på dessa inrättningar.. Eller hur... Allt gott! kram Jeanette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon.
Åka till Danmark på semestern är toppen, det gjorde vi i många år. Har man sen husvagn och bo i går det lätt, finns många fina ställen och stanna på. Ser att du hittade en jättefin blomsteraffär, det finns alltid så fina blommor i Danmark.
Hoppas du kommer iväg på en loppistur, sånt blir man glad av.
Kramar från ett mulet Värmland
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Hejsan och välkommen hem igen. Nu är det min tur att resa en vecka till Danmark och njuta av det härliga landet.Jag och min man gläjer oss åt att få resa med sonen och hans familj. Vi har lånat en husbil och den skall vi tränga ihop oss i en vecka, en ny upplevelse för mig, men spännande.Vi skall besöka Köpenhamn, legoland och Skagen.
Ha det så gott. Efter sommaren måste jag beställa mera kort av dig, de har en strykande åtgång och alla som får dem, är helt stumma av beundran.Är så roligt att ge bort något så vackert, som alla blir så glada för.
Kram Raina

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej Jeanette. Ja Danmark är trevligt o det är så bra att cyckla där, inga långa backar :))
Hoppas du får en loppisrunda nu då.
Ha en fin vecka.
Harriet

Lantliv sa...

Helsingör...gillar också den lilla hamnstaden! Danmark över huvudtaget! Sist jag var i Danmark tog vi en buss som stannade upp hemma och hämtade oss för att sedan lämna oss på kvällskvisten. Till det facila priset av 245:-/pers.Det var just i Helsingör vi hamnade över dagen där, det blev shopping + god mat!!Vilken sommar vi fått...bad varje dag! Nu verkar det som om vi fått vanlig svensk sommar igen....hoppas lite god värme kommer tillbaka. Minns att min man och jag åkte upp till en by ovanför Helsingör ett par ggr....till Veiby strand...där fanns ett härligt pensionat vi tog in.....
kramiis Anne-Lee

Mitt Pyssel Å Hem sa...

Välkommen tillbaka till stan, jag är också tillbaka.
Skönt med semester!
Loppisrunda........ sååå roligt, man får liksom inte nog.....
Carina

EM sa...

Välkommen hem igen. Vad mysigt med bilderna från Gilleleje och nordsjälland. Ska dit om en vecka, jag längtar så.
kram
elsamarianne

bakom berget sa...

Jag förstår att dina batterier är fulladdade efter en sån underbar semesterresa. Va gott att komma hem igen med alla fina upplevelser i minnet (och i kameran)Hi hi...
Jag hade tänkt mig att stå på bakluckeloppis igår, men det var inte väder för det, så det blir en annan gång.
Ha det så gott!
Kram Åsa.

Lisas torp sa...

Det verkar ju som om ni haft en jättehärlig tripp i det vackra vädret som varit dessutom! Vilken tur ni har haft!

Loppisar ja - klart ni måste dit!
LIsa

Livsnjutaren sa...

Vad härligt det såg ut, själv är jag med barnen för shoppingdagar i Stockholm. Om en månad däremot ska min sambo och jag fira ettårig förlovningsdag med hotellweekend i Köpenhamn. Också en trevlig stad.

Roses & Angels sa...

Välkommen hem igen efter en till synes underbar resa. Danmark vill jag också besöka mera, har bara som hastigast varit i Köpenhamn. Ha det bra kram

Viola sa...

Nog har ni haft det gott ni två...en härlig tur som man lever länge på..:D jodå..håller med det där som gör livet glatt..ska nog själv in på några loppisar i Västervik, är i vattenhålet och bara ääär, ha en fin dag,

KRAM

Les Cotrions sa...

Lovely places Jeanette and how marvellous is that shop!