torsdag 22 juli 2010

Cikorian längs våra cykelvägar på Fyn....


Ni må tro att jag njuter, man kopplar av riktigt skön när vetskapen om att trädgården hemmavid är i goda händer. I går så slappade jag så gott som hela dagen. Efter en tur in till hamnen där vi köpte färsk hel rödspätta, så låg jag bara i solstolen och läste... några dopp.. lite smörebröd till lunch... annars inte ett smack. Jo, det förståss skrivit tio vykort... älskar att få sådana.. så då måste man ju ochkså skriva själv... Eller hur? Annars var det solsängen som tog mig i sin besittning..Visst är det skönt att ligga och läsa...känna tröttheten komma smygande, lägga ner boken och ta sig en beauty-nap och bara vara...Mot kvällningen pilade jag urgod Fynsk färskpotatis, fräste svamp vitlök och i riktigt smör... till det stekt rödspätta... Den var sååå god... Arne sade att den gick direkt in på vår topp tiolista över goda måldider... inte dåligt med tanke på att tillagningsfaciliteterna i husvagnen inte är de mest effektiva och värmen i husvagnen låg på 33 grader... uj uj uj.... gott då att ta sig en slurk vin..
Vi har varit en tur ner till Tysklandsgränsen..... det hör till! Inatt kom det faktiskt efterlängtade regnet, får se om det klarnar upp under dagen.. men en cykeltur har vi planerat.. till en by som heter Stribe...
Paa gensyn alle gode venner!
Föresten jag glömde...Idag ska jag gå på kurs hos min campinggranne... hon ska laga fläskestek och jag ska få titta hur hon gör.... hej igen då... Jeanette

2 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Lovely wild flowers Jeanette!!! Here everuthing is getting dry for the heat!!!
A nice week end to you!
Vale

Viola sa...

Vad ni har det gott, låter som en underbar semester...det är inte så att ni har vägarna förbi när ni startar hemfärden....???? Fortsätt njut...kramen