måndag 7 september 2009

Flyttkort blev flyttlåda....







För ett tag sedan fick jag ett uppdrag, att tillverka ett flyttkort med en "lyckatillhälsning". Funderade en stund över det kaos som brukar infinna sig, när ett helt hem ska stuvas ner i kartong. Då kom idén, varför inte göra en flyttlåda. Här ser ni resultatet... Tog helt enkelt och skar kartongen i sidorna, "tapetserade" och limmade fast matta och bord och stol, därefter fylde jag på med allsköns bråte... mycket från ett fynd av docksåpsmöblemang gick att använda. Sedan målade jag hela boxen med faluröd... och satte på locket/taket... Effekten blir ganska dramatisk när man öppnar "taket" och väggarna ramlar ut. Jag hade urskoj under tillverkningen... och av vad jag förstår så föll den även i god jord hos mottagaren.... Hoppas att ni alla får en bra höstvecka... Kram Jeanette

9 kommentarer:

Dessi sa...

Vilken rolig idé du kom på! Jättehäfftigt!

Dessi sa...

Tack ska du ha! Satt faktiskt o funderade igårkväll på nån belysningen där. Får se om det blir nån ljusslinga eller kanske nåt annat. Vet du vart man kan få tag på ljusslinga nånstans?

Annie - Annalunda sa...

Tack för hälsningen och trevligt att du gillar mina ringar! Vilken härlig idé med flytthus!! Fantastiskt härligt kreativt!

Önskar dig en skön vecka - kram Annie

Karin Krut sa...

Oj vilken underbart rolig idé! Jag förstår att mottagaren blev jätteglad!
Hoppas du får en skön vecka
Kram Karin

Viola sa...

Flyttlåda är ett välbekant ord här hemma just nu...:) vilken idé ...så läcker det blev, kram

Lantliv sa...

Det där var ju super kul...vilken bra idè....där har du något du kan bygga vidare på...har aldrig sett något liknande.....
Du som gillar husvagn...nu måste du kolla in vår husbil som vi köpte i lördags...it`s so nice....
Ha en go kväll,
Kram Anne-Lee

STENLYCKA sa...

Vilken idéspruta du är. Helt fantastiskt att få en sådan låda.
Kram

Les Cotrions sa...

Lovely work you made! Very creative Jeanette!
Happy new week!
Vale

Viola sa...

Hallå igen, höra av mig imorgon eller på fredag när jag hunnit ifatt med alla ordrar..kram