lördag 5 september 2009

August, en av mina husgudar.


I min förra lägenhet hade jag då som nu en rödmålad hall. Som bård runt den gamla hallen hade jag målat i guld, några strofer ur Röda Rummet av Hr Strindberg. Naturligtvis så är stroferna hämtade ur "Röda Rummet".

"Solen sköt hela kvastar av strålar mot öster.

De klättrade fram över Riddarholmskyrkan. Så kom vinden genom Vaxholm förbi Sjötullen, utmed Sicklaön, in i Danviken, for sedan uppför Mossebacke och in i trädgården."

Tycker dessa ord frambringar allt jag älskar med Stockholm.

Håller nu på att göra höstligt i mina vitrinskåp och då får husguden August en liten vrå.

Önskar Er nu var och en en riktigt underbar och avkopplande helg.

Kram Jeanette

7 kommentarer:

Gina sa...

Hej!
Jätte vackert, som vanlig!
(Svärmor hittade lugn och ro.)

Lantliv sa...

Låter som min stil...rött och guld...Tänk vi har Röda rummet här hemma....
Ha nu en fin helg du med Jeanette..
kramis Anne-Lee
Vackert foto med härliga prylar...kan tänka mig alla...helt i min stil...

Viola sa...

Så klart fantastiska August ska ha en hedersplats...han har ju skrivit så underbara verk...din tidigare hall skulle jag velat ha sett...låter helt ljuvligt, hoppas kvällen är bra,,kram

Les Cotrions sa...

Hello Jeanette! You made a lovely arrangement and the result is a stunning photo!
A nice Sunday to you!
Vale

Lilla huset på prärien sa...

Det tyckte jag var en kul grej! Inga "Carpe Diem" här inte - August ska det va! :)

Kram Jenny

AkH sa...

Vad vackert! Fortsatt trevlig helg!
Anna-Karin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha ,ha det var ju lite udda att ha honom som husgud !
Det får mej bara att tänka på den här serien som gick om honom på tv härom året !
Underbara strofer !
kram!!