onsdag 8 juli 2009

In the early morning rain, with a doller in my hand....


Hur många sånger finns det med regn i? Har nog andvänt de flesta nu... I en timme har jag nu suttit och skrivit på Arnes bärbara.... två gånger har jag lyckats radera allt i mitt inlägg, för att jag inte behärskar detta med att inte jobba med musen... Jag bllllir tokig....

Regnet har som ni förstått öst ned, det formligen plaskar om gräsmattan här på Campingen vid Nora sjön. Vi har fördrivit tiden med några härliga utflykter... Lindesberg i förrgår och i går var vi till Örebro. Många härliga minnen strömmade mot mig... Vi besökte min gamla adress... och jag visade mina gamla arbetsplatser för Min kära. Jobbade då som nu på krogen. Restaurang Gylldene Drotten och Hjalmar Bergman grillen. Efter kvällspassen på krogen for jag hem duschade och satte på mig långklänning. Därefter for jag på cykel ner till Baldakinen. Parkerade cykeln i garderoben.... hos en rar kille som hette Göran vill jag minnas. Han förvaltade min hoj som var utan lås... och jag dansade.... natten lång.... vilka tider... 1975 började jag sedan på folkhögskola.... och jag hamnade så småningom i Stockholm... men det blir en annan dags hitoria...
Här ser ni porten till gårdshuset jag bodde i... Jag hyrde av Imanuellskyrkan och från mitt köksfönster kunde jag se en fullsatt läktare under Gudtjänsten när jag vaknate till en bit in på söndagsförmidagarna... hi hi... Men hyran var låg... Jag betalade 326:- i kvartalet, vill jag minnas...

7 kommentarer:

me and alice sa...

God morgon!!
Vilken mysig liten tripp ni är på!!! Nora är väldigt fint!
Jisses vilken mängd lavendel du har skördat... Kan tänka mig att det doftar gott!
326:- i kvartalet!!! Vilken billig hyra du hade! Det skulle vara i dag... *fniss*
Ha det så bra!
Kram Susanne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsvejs!! Så mysigt ni haft det!!


Kram millan

Viola sa...

Härligt att komma till minnenas kvarter..70-talet var den roligaste tiden i mitt liv...allt var bekymmersfritt, vaed som du ute i svängen och allt lekte..hoppas ni har bättre väder idag, här har vi blå himmel faktiskt, ha en fin dag, kram

Les Cotrions sa...

What sweet memories!!! Thanks for sharing!
Wish you a sunny day!
Vale

Lantliv sa...

I Stockholm säger du...vilka krogar har du jobbat på där....om du arbetade inom krogsvängen då...
Jag började min bana på Hard Rock Cafè....det var tider det...är härligt att bli nostalgisk ibland...att minnas det som varit och människorna i den...Tack för att du delade med dig...
Kram Anne-Lee

Hanna sa...

Så mycket fin lavendel du fått som du visar i inlägget här under.
Hanna

Lantliv sa...

Daily News....där har jag varit en del....stället jag gick mest på var Collage...Har jobbat med en Jeanette...och det var just på Hard Rock Cafè....vem vet annars har vi kanske setts i Stockholms vimlet...kanske jobbat ihop med gamla arbetskamrater till oss..vem vet...
Hur går det med campinglivet...
Kram Anne-Lee