fredag 10 juli 2009

I´m singing in the rain, just singing in the rain...











Regnet bara vräker ner.... men i en paus, cyklade jag ner till min älsklingsaffär i Nora. Den heter Nora Diversehandel. Om det en gång ha varit handelsbod, vet jag inte men nu är det en antik och kuriosabutik. Det är fullt från golv till tak, med de mest underbara ting. Ett rum med köksutensilier och porslin. Ett annat med spets, strykjärn och gamla spetsprydda lakarn.




I stora rummen finns det så mycket så det brukar ta mig någon timmme att inventera. Här står vita möbler uppställda och i lådor kan man hitta allt från herrkragar till korsetter. Här finns gamla band och vackra förpackningar. Gamla tvättmedelskartonger som är obrutna. Skokräm och allehanda papper brev och foton. Det här blev mitt denna gång... Visst är stövletterna bedårande.. storlek 27 från Palmroth i Örebro...

5 kommentarer:

Lantliv sa...

Helt under bar affär låter det som...vilka mysiga ting...stövletterna....mums.. Berättade om dig för min man...vet att han jobbat på Dailys..han var där c.a -82...19år gammal med hår stort som afro fast rött...i köket....
Vet att en gammal arbetskamrat jobbat på Dailys...tror att det var Carro....
Blir så nostalgisk då jag bloggar med dig...minnen bubblar upp-mysigt.
Ska inte regnet ge upp snart...har du hört nåt...
Kram Anne-Lee

Les Cotrions sa...

What lovely vintage atmosphere!!! I like these photos!
Wish you a nice and...sunny week end!
Vale

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan
Oj vad roligt att läsa och titta in här, du skriver så fint och har så enormt vackra bilder, viken underbar butik du har hittat.
När jag såg lavendeln på silverfatet med spetskanten så gapar jag av förtjusning, sååååååååååååå underbart, du är verkligen begåvad.
Och Pionbilderna.
Vad trevligt jag haft.
Ha nu en bra helg, och lycka till med din laptop.
Kram Zara.

Märta sa...

Hejsan!
Vilken mysig affär du visar bilder ifrån. Kan du viska var den fina affären ligger?
Lavendeln är ju helt underbar, blir faktiskt lite avis. Men nu vet jag vad jag ska sätta här i trädgården. När ska man plantera perenn lavendel?
Ha en skön helg! Märta

Viola sa...

VIlka ljuvliga saker...det måste jag bara åka..ska ju upp till dina trakter om några veckor...är denna butik öppen underveckorna och undrar om den liger centralt i Nora..härliga nostalgiska bilder, ha en fin hleg, här blåser vi bort. KRAM