onsdag 19 mars 2014

Målar så det står härliga till...

 Denna byrå har som ni ser under fått sig en liten behandling... helt enkelt uppgraderats till 2000-talet.
Toppskivan av sten fick stryka på foten. Tycker att färgerna påminner om inälvor... ops! I stället figursågade min make ut en i MDF och därefter använde han övehandsfräsen för att få en profil på skivan...
Därefter vidtog mitt jobb. slipade ganska noga då den var alldeles blank i  lacket, risken är att så fort man stöter i så skrapas färgen bort... Därefter två tunna läger med Annie Sloans Kritfärg French Linnen.
Dag två så vaxades hela byrån med klarvax... sedan "smutsa" jag ner vissa ställen på byrån med mörkt vax... slutligen polerades byrån med en gammal t-shirt. Som final fick den tillbaka sina ljuvliga beslag... Härligt eller hur... Målningen på väggen bakom byrån, är min tolkning av Royal Copenhagens servis Mega.

1 kommentar:

Marthe's kreasjoner sa...

Oj, vad läcker den blev :) Verkligen en godbit! Saknar att komma förbi dig, men har så långa dagar,så jag knappt hinner :( Var föbi här en Måndag, men då var inte du där. Hoppas allt är bra med dig, fina Kreativa du!

Kramar från Marthe