måndag 12 juli 2010

Så är Vi tillbaka hemma, efter ett litet gästspel i Stockholms skärgård. Men vilka två dagar vi haft... Helt fantastiskt ljuvligt. Väder som passar Gudar och Gudinnor. Redan när vi kom till campingen vid 10 tiden på lördagen gick ryktet... gemensam silllunch nere vid vattenbrynet.
Säkert ett tjugotal familjer kom. Himla bra idé... för det gjorde att folk lärde känna varandra och alla heja på alla. Sedan sola och badade vi så det stod härliga till.. På kvällen grilla vi och drack lite gott vin. En av damerna Solveig gick efter uppmaning efter sitt dragspel, där satt vi och snacka, grilla och åt till ljuvliga dragspelstoner, allt medan solen gick ner och beströdde viken vi satt i med guld. Sedan blev det bastu i en bastrutunna och mera bad... 10.30 gick vi nöjda och glada hem till vårt kära krypin... sov till 8 dagen efter.. det Ni kallar jag bra start på semestern.




Här hemma börjar allt slå ut... Överst en av våra härlig Malvor.. Sedan en Vit näva, med ännu en Malva i bakgrunden. Sedan en svart stockros.... frösådd... det låter ganska läckert med en svart blomma... men jag föredrar nog en rosa... Är det någon som vill ha frön... så hör av er.
over and out.... Jeanette


5 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, du må tro att jag var lycklig där vid kvarnen och hos Matilda.....
Satt här igår kväll och liksom bara landade- återigen - i hela dagen och bara njöt allt vad jag orkade.
Nu är det morgon och jag sitter på balkongen med en kopp kaffe och snart ska jag gå till lokalen och måla möbler som jag har på beställning.

Så härligt ni haft det. Tänk att bara åka iväg och koppla av så där, det är gott!
Sen är det så himla härligt gott att komma hem igen. Det är som man uppskattar allt lite extra när man varit borta några dagar.
Ha en fin vecka nu!
Kram Mia

bakom berget sa...

Vilka ärliga skärgårdsdagar ni har haft! Såå himla mysigt med en sån kväll, då så många träffas och har trevligt tillsammans. Och inte gör det ju saken sämre av att nån kan spela lite på dragspel. Liksom rätt plats för sånt.
Ha en fortsatt skön semester.
Kram Åsa.

Les Cotrions sa...

Your flowers are surely better than a football match Jeanette! They're stunning and not as noisy as vuvuzelas!!!
Happy start of the week!
Vale

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Ljuvlig start på semestern:-)
Man blir glad av sådan läsning om goda grannar!

FInfin blogg! Ha det gott! Hillevi

Lantliv sa...

Trodde jag skrev en kommentar igår...äsch då...kör igen! Ha en jätte härlig semester Jeanette....låter som den börjat härligt!!!
Kramis Anne-Lee