måndag 17 maj 2010

Två nyupptäckta juveler i inredningsbranschen.







I Järla sjö i Nacka, ligger en helt underbar liten butik. http://www.inreda.org/ Den kanske inte har det mest originella namnet. Den heter Inreda.... men till gengäld så tillhandahåller ägarinnan ett utbud av möbler och vackra ting som får mitt hjärta i brand... Bilden från utsidan har jag lånat från butikens hemsida... de andra bilderna är mina. Har säkert stått med näsan i skyltfönstren och trånat minst ett tiotal gånger... När dottern bodde i Järla sjö... Vi kom ju som regel på söndagar och då var det stängt. Men i onsdags var vi dit för att tillfredsställa barnens behov av "kulig" lekpark.... På långt håll ser jag att butiken är öppen... jag får nästan Nalle Puh fnatt.... tidelepom, tidelepom.....Har ni vägarna förbi...så se till att stanna, det är väl värt ett stopp.
Butik nummer två heter Tidlös inredning och Blomster. Den finns vid Krusenbergs Herrgård.
Här finns en härlig mix av växter och inredning, kläder och smycken. Mycket vackert uppdukat i fantasifulla och smått originella arrangemang. Här hittar man även lite gamla inredningsdetaljer så som fönster och florablad..... Dessvärre hade jag glömt kameran denna dag... Men adressen är Tidlös inredning och blomster, Krusenbergs Herrgård, telefon 018 38 13 31
Nu ska jag gå en rask promenad... Tills nästa gång.. take care Jeanette

Ps, just hemkommen från promenaden... upptäckte att jeg glemt alle goe jenter i vårt naboland Norge, kos dere i dag på 17:e Maj Ds.

5 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken härlig butik du hittade!
Jag är sällan i Nacka, men man kanske skulle ta sej en tur dit! Tack för tipset!

Önskar dej en riktigt skön och härlig måndag!
Kram
Lisa

STENLYCKA sa...

Vad kul att du äntligen fick komma in i butiken. Förstår att det var mycket som satt ditt hjärta i brand, det kan man se av dina vackra bilder.
Tack för tips om butikerna.
Jag skall till Stockholm om en vecka med jobbet, tyvärr blir det väl inte så många inredningsbutiker vi kommer att besöka då.
Ha en bra måndag.
Kramar Raina

ewa-christine sa...

vilken skön vår du förmedlar!

Lantliga drömmar sa...

Ja butiken Inreda har jag varit in i några gånger då den legat granne med ett inköps ställe där jag ibland är på jobb. Man blir helt galen. Men Krusenberg hade jag helt missat. Nilla

Älskade pion sa...

Ser ut som en butik i min smak också.;) ha en riktigt bra start på din vecka.Kram Ulrika