torsdag 23 juli 2009

Tack kära syster yster....


I tre dagar hade jag glädjen att få träffa min halvsyster Annegret, av orsaker som idag är lite svåra att greppa så tappade vi kontakten för 20 år sedan.... Sedan tog Annegret kontakt med mig i och med min 50 årsdag.. och därefter har det blivit några mail.... men nu beslutade vi oss, för att ses. Här är vi vid minneslunden där vår gemensamme far ligger. Det kändes oerhört bra att få träffa henne. Vi har skrattat och pratat och tittat på foton och försökt tagit igen det enorma glapp som finns i våra liv.... I går guidade Annegret mig och Arne i Eskilstuna, min gamla hemstad.

Det känns skönt att veta att det aldrig är försent... Att man kan växa ifrån ungdomlig affekt, och lämna ledsamheter bakom sig.... Så jag säger bara välkommen in i mitt liv igen Annegret. Och tack för att jag får bli en del av ditt!

11 kommentarer:

Hannis sa...

Tårögd blev jag nu!
Livet blir ju så i bland av olika anledningar men det är skön när man kan komma nära igen.

Kram Hannis

Les Cotrions sa...

That's fantastic! Enjoy your sister!
Happy new day!
Vale

Anonym sa...

She looks more like you than I do! It is never too late to mend fences...Welcome to the 5th sister on my side!

Viola sa...

Jag gläds med er att ni hittat tillbaka till varandra igen, så härligt och så fint du skrivit...kram

Nygammalt sa...

Vad glad jag blir över att ni har fått tillbaka kontakten igen. Som du skriver så är det aldrig försent. Men ibland kanske saker och ting behöver ta sin tid.

Kram.

Desiree sa...

Ni verkar ha haft trevliga dagar tillsammans =o)

Mitt hvite hus sa...

Ååå det er så herlig å høre at man finner hverandre igjen.. er sikker på at dere får god kontakt og masse hyggelige opplevelser fremover...
Klem Kerstin

Lisa Marklund sa...

Vad härligt, att ni hittat tillbaka till varandra :-)
Kramen till dig - Lisa

Lantliv sa...

Vad härligt för Er....ro i själen...gött...,
Hoppas allt är bra med dig!?
Kram Anne-Lee

Anonym sa...

HOLA!!!???
MMS mig!

Hanna sa...

Så vackra bilder du visar i inlägget här under.
Hanna