måndag 20 juli 2009

Små glimtar från en vandring i Nora med omnejd







En stilla vandring genom Nora stadskärna.... alltid något nytt fint att vila ögonen på. Huset med den gula fiskfjällspanelen ligger strax utanför Nora... Rosengården. Återkommer om detta ljuvliga ställe.. I går lysnade jag på sommar.. P.O. Enqvist... riktigt mycket att tänka på gav han mig... men han avslutade med orden..." Klart att du ska dö en dag..... men alla andra dagar ska du leva....." Visst sammanfattar det livet ganska bra.....



3 kommentarer:

Hannis sa...

Haha,kan tänka mig att du behöver dubbla cykelkorgar!
Visst är Nora vackert!
Jag har blivit förälskad i den staden.

Hoppas att ni får det fortsatt mysig där//
Kram Hannis

Viola sa...

Hallå där...ska ta mig gott om tid när jag besöker Nora...verkar ju bjuda på mkt vackert och härliga butiker..ha en fin dag och du verklgien tänkvärda rader, kramen

Lantliv sa...

Hus ja...tänk om de kunde tala....har alltid fascinerats av dessa skapelser..alla så olika. Det var tänkvärda ord PO Engquist avslutade med...så rätt så rätt..
Satt precis och pratade lite djupt med min dotter...kom in på din blogg...sa till henne...läs dessa ord...så rätt så rätt sa hon.
Ha de gott,
kram Anne-Lee