måndag 11 maj 2009










Hej alla goa, hoppas Er helg har varit bra.... trots snudd på storm och en del regn... Lördagen tillbringade jag på det Nya Ikea i Uppsala... En stor besvikelse.... Detta möbelhus, gigantiskt... tydligen Norra Europas största... Men ärligt talat vad hjälper det.... Så otroligt likriktat... Bjärta färger, mycket grafiskat starka mönster.... Inte mycket romantik där inte... Var inte heller så imponerad av miljöerna de byggt upp. Ganska slitna..... ideé mässigt. Inga nya inovationer.... Detta får mig att fundera... Tittar ganska mycket på livstilsprogramen, typ, Äntligen hemma; Simon och Thomas , bygglov och naturligtvis... Room Service,de sista programen har de inte tagit hjälp av inredare utan av kändisar... De tre programmen jag sett har varit fantastiska.... Först ut var Dregen.... som fick inreda ett fans vardagsrum.... Sedan kom E-type och nu sist Linda Bengtzing.... Alla tre fick otroligt bra inredningsresultat.... Alla tre har stuckit ut och varit vågade... hittat bra inovationer som förgyllt rummen.... De har verkligen ansträngt sig... Jag tycker att inredning många gånger är så försiktig... så att det har en tendens att försvinna... "Att ställa in en designad soffa och puffa till två kuddar.... är inte inredning" sa min dotter, när hon bläddrade i ett inredningsmagasin.... Hon har så rätt.... Inget av kändisarnas rum var något för mig.... Men de var egna, annorlunda och fulla av glädje....

- Men det betyder ju inte att jag inte gjorde av med en hel drös med pengar.... 4 nya kuddar, två täcken massor av kokkärl och annat smått och gott till vår sommarsäsong i husvagnen.... Detta var allt för nu.... Ha en himla bra vecka

1 kommentar:

Viola sa...

Detta varuhus besöker jag inte för ofta, blir jämt så besviken på att framförallt sakerna inte finns och riktigt vår stil är det välan inte men så klart ibland glimmar det till och jag blir sugen, såg några virkade stora kuddar, kunde jag nog tänka mig, hoppas din måndag är bra, kram