fredag 28 maj 2010

Lusthuset del 3.... tror jag

" I min lilla lilla värld av blommor, finns det plats för all och en var " sjöng flickan i rullstolen i filmen Rännstensungar... inspelad 1944 första gången... I slagerns värld fick vi inte plats denna gång... Tycker fasligt synd om Anna, som är en frisk fläkt i vår slagervärld... men men vi kan inte göra något åt det...
Här ovan ser ni mitt "lusthus"... som inte är något lusthus i egentlig mening.... Men det hindrar inte att det är vårt lilla sommarparadis....

Just nu är det som en smärre plantskola här inne.... Men luktärtorna måste snart ut.... ringblommorna även dom.... Pelargonerna får stå inne när det regnar....


Lite av gårdagens fynd på loppisen. 08.15 ringde telefonen i går morse.... Inger som driver Varuförmedlingen undrar " om jag tänker komma ner idag...."- Ja... "För då kan jag komma tidigare och fika och gå på tur innan de öppnar....." För de har fått in ett konkursbo från en inredningsbutik och säkert finns det saker som jag vill ha..Jag är inte VIP-kund på många ställen... men här är jag det... Helt salig blev jag... Köpte keramikskylten, skräcklaren (sådan som man fixar till sågtänderna med) och besticklådan. Lite annat blev det också.... får återkomma om det.... Nu vill jag önska er alla en trevlig helg... Vi får allt annat en soligt väder, tycks det som.... men jag får vara med godingen och så har jag en drös med kortbeställningar till studenter och skolavslutningar att göra... så helgen lär nog bli innehållsrik ändå.
Tillvarataersjälva och njut av livet.... kram Jeanette






10 kommentarer:

bakom berget sa...

Oj...vilken tur du hade, som fick komma dit före alla andra. Ja då kan man ju verkligen göra fynd!
Jättefina saker du hittade. Ha en fin dag!
Kram Åsa.

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Lyckliga du som har ett så fint lusthus.
Vilken dröm att få va en VIP kund :)
Ha en trevlig helg.
Själv ska jag på bröllop till min äldsta son i morgon.
Kram Harriet

Monica Johansson sa...

Kära lille du! Vilka fina fynd! Jo, lite affärer har det blivit. Igår o idag är jag hemma, feber mm (inte lämpligt att skriva här:) )
Räknar med att vara fit for fight på måndag och då får vi se vad som hänt med lilla utställningen i fikarummet på jobbet.
Kramar från Monica

Les Cotrions sa...

Oh Jeanette I just adore your Summer house! It's a faboulous place and you decorated it in your usual gorgeous style!
Enjoy it and happy week end!
Vale

Faster Safira sa...

Åh, vilket fint lusthus. Man njuter av att se bilderna

Härligt att vara vip-kund på ett sådant ställe! Finfina saker du hittade.

Rummet för välbefinnande sa...

Men oj, vilket underbart lusthus, för det är verkligen precis vad det är. LUSTFYLLT och vackert!
Vilken ynnest att vara VIP sådär. Kan tro att du stod utanför dörren på tre röda sekunder..... *ler*
En bamsekram till dig och ha det så fint nu med allt kortgörande!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tror många i Sverige blev rätt så paffa, det är ju vi som röstat dit henne. Det är så synd om henne, hon såg så ledsen ut. Och det var ett fint lusthus, perfekt ställe och driva upp plantor. Vip-kund på en loppis låter som en dröm, fina fynd du gjorde.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

Jissis så himla fint ni har det där, verkligen ett ställe att kunna njuta utav, önskar en skön helg, kram

Älskade pion sa...

Härligt var ordet.Ha en riktigt skön söndag och mors dag vännen. Kram Ulrika

STENLYCKA sa...

Stora kramen till dig Jeanette på morsdag!
Önskar dig en underbar dag och tusen tack för alla underbara hälsningar!
Varma Hälsningar
Raina