onsdag 25 juli 2012

Kristianopels rosenträdgård




Härliga bilder från Rosenträdgården i Kristianopel, ett reportage från trädgården finns i Hem och antik, nummret som är ute nu. Är det någon som vet vad mittenblomman heter.. Grandiflorum någonting... kommer inte ihåg......

Nu tar vi oss en tur upp till Bergslagen och min älsklingsplats på jorden, nämligen Nora.

Men först en genomgång med husvakten om vattningen och därefter lite grillning av köttigt härliga fårkorvar.... till det blir det en  varm potatissallad med bondböner och potatis gräslök och en tjock senapsvinegrett....
 Till nästa gång... ha de!

1 kommentar:

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Äntligen ett livstecken från mig på din underbara blogg. Har haft en skön semester och
gjort massor med härliga saker under dessa veckor.Därför har det varit tyst från mig. Nu är jag inne på min sista vecka och får försöka komma in i rutinerna igen inför jobbet nästa måndag.
Önskar dig en allt gott, njut av de sista dagarna i juli!
Kram Raina