söndag 1 juli 2012

 I dag bjuder jag på lite fägring från en prunkande, gudabenådat vacker trädgård.... Regnet stör inte trädgårdens växtkraft inte!
Bara vi som lider en smula.... Har rensat ett ton Nate som sprider sig som en löpeld genom trädgården. Den stimuleras också av det myckna regnandet......
Först så visar jag en Pion som köptes under det vackert klingande namnet Hertig Carls Pion.... enligt växt infot skulle det vara en full röd Pion..... Men som synes.... något blev galet.... den är enkel och snudd på två meter hög.... låter den dock klänga på en rosenbuske.... och då får den detta härliga växtsätt....


 Här har vi två väldoftande pioner... har ca 50 år på nacken båda två... Flyttades för tre år sedan med fullgott resultat.....
 Här nedan ser ni min godings senaste återvinningsprojekt... bordsstativ av en gammal mjölkanna... Det blev bara så läckert...
Nu går vi in i sista jobbarveckan, sedan stundar 4 veckors semester... med långtur till södra delarna av vårt rike. Ner längst ostkusten, och en tur runt i både Småland och Skåne.....
Trädgården kallar... paa gensyn / Jeanette

1 kommentar:

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Vill bara titta in och säga hej och må så gott. Jag har inte hunnit med att titta in till dig på ett tag. Jag har ju semester och är inne på min andra vecka och det är så mycket som skall hinnas med under dessa lediga veckor så bloggen har fått stå tillbaka.
Önskar dig en riktig skön fortsättning på sommaren!
Kram Raina