fredag 2 mars 2012

Vårmånad och härliga färger....

I väntan på nästa tema i butiken som ska bli Selma Lagerlöf och mårbacka, så blir det lite färgglad vår....

Sprang på detta underbara tyg, som är en duk från Indiska.Den fick sätta tonen för min vår i butiken....

Första mars igår... så härligt underbar som bara de första vårdagarna kan vara... den hårt packade isen ger vika... och jag kunde stå ute och skura en dörr.....utan jacka och med rotborste stod jag och njöt... Det behövs inte mycket fören livslustarna ska ge sig tillkänna efter vinterdvalan....

Snart kan jag ta ut cykeln... den står i källaren lätt dammig av vinters slipningsaktiviteter och "skäller"... för nu längtar den ut...

Här under en alldeles, alldeles ljuvlig stol... nytillverkad.... men så rätt... under stolen en bild av mitt senaste pyssel... två Jeanne d'Arc magasin har jag gjort slut på i strävan av att skapa en fjärilsflock.... tre lager vingar som en massa klippning blev det... men resultatet blev ganska effektfullt...

Nu vill jag bara önska er alla och envar en skön helg.... kram Jeanette







2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns bara en sak att säga;
UNDERBART!
Kram
/Carina

STENLYCKA sa...

Vårkramar på dig!
Härligt att få vara ute i vårsolen, tänk.....det är lika fantastiskt varje år när de första solstrålarna smeker vår vinterkinder.
Jag skall gå ut och sätta några penséer i en kruka, göra lite vår på trappan.
Dina fjärilar är bara så underbara, förstår att du fick klippa men det blev såå... vackert!
Allt gott till dig ha en fin söndag!
Raina