onsdag 29 juni 2011

Shopping i Stockholm

Efter att nu ha trånat ett par år efter dessa trätofflor, slog jag äntligen till igår...
Kudde och spetsduken, inhandlades på HM Home... Spetsduken är helt ljuvlig.
Men jag är inte den enda i familjen som shoppar loss...
Arne kom hem med denna snygga retrotransistor från Claes Olsson häromdagen, passar som hand i hanske i vår husvagn...

Denna vackra spets hittade jag på Blå gungan på Österlånggatan. "Nystan" med snöre av kokus från en butik på samma gata.
Stämpeln med fågeln kommer från http://www.ljunggrenspapper.com/ Har ni inte hittat dit än, så rekomenderar jag varmt Barbaras ljuva oas av vackra papper och andra måstebaraha-saker för papperskonst. Naturligtvis så handlade jag papper också... men mer om det i nästa inlägg...
Nu ska jag ut i trädgården. Sätta upp parasollet och ha en stor karaff med vatten och mormorsrutevirkningen nära... Kanske sätter jag fötterna i ett fotbad... Skördade lite lavendel häromdagen och några nypor väldoftande blommor med kallt kolsyrat vatten gör susen för stumma sommarfötter... tillvarataernu och så hörs vi, kram Jeanette















5 kommentarer:

Katarina sa...

Vilka fina saker du fått tag i och träskorna var helt underbara. Låter härligt med ett lavendelfotbad. Det är bara att njuta av sommaren och allt den har att erbjuda. Soliga hälsningar, Katarina

Monica Johansson sa...

Välkomna hem igen! Hoppas ni hade en fin tur med vagnen.
Vilka kalasiga tollor! Hur snygga som helst, och de andra fynden går inte av för hackor de heller!
Kram Monica

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint som fick följa med hem.Bara så snygga träskor.Jag och tösen var också i Stockholm igår.Ha nu en skön dag.Kraaam Rita ♥

Anonym sa...

Jag älskar mina träskor från samma tillverkare, du kommer älska dina, trust me!

Läckra saker du inhandlat.
Må så gott (och jag skall försöka ta mig i kragen och komma nu när jag snart har semester:-))
Kram
/Carina

Viola sa...

Jag blev döööökär i dom träskorna, så himla rara, nu är det omslag på g....molnen tornar ihop sig över skogen...ha en fin helg, kram