tisdag 25 januari 2011

På Ica i går, såldes de mest ljuvliga rosor som tänkas kan. Två tio-pack fick följa med hem. På förmidagen har jag dammat och pyntat här hemma.
Nu står en fiskgratäng i ugnen och väntar. Därefter blir det några timmars strykning... Jag älskar att stryka. Faktum är att det nog är den enda hushålljobbet som jag kan ge mig hän i... Sätter på en bra skiva och sedan går jag loss.. Den här tvätten innehåller dessutom de mest ljuvliga små barntunikor från flydda dar. Monica med bloggen http://tovadevattar.blogspot.com/ gav dem till mig i höstas... och nu tänkte jag sätta upp den och lite annat smått och gott på en tvättlina i butiken.
Här nedan ser ni ett av mina senaste halsband. Älskar dessa små miniatyrporslinskannor... Nu fick jag plötsligt användning för dem.... Veckan som gått har bjudit många små trevliga händelser... I Fredags fick jag besök av två bloggläsare från Dalarna. De skulle på spa i närheten av Norrtälje och passade på att titta in. De ville dock inte vara med på något foto inte... Men jag blir så himla glad, att folk ger sig tillkänna.. Sedan kom min goda vänninna Maggan och hälsade på. Lite beställningar på dopgåvor... Ja ni goda vänner.... det är de små glädjeämnena i tillvaron som gör livet så underbart... Dock finns det lite smolk i bägaren.. Min syster Annegret är sjuk och ligger på sjukhus... Mina tankar går till henne. Nu plingade det... gratängen är klar och nu ska jag äta lunch... Allt gott till er där ute...kram Jeanette


10 kommentarer:

Katarina sa...

Jag håller med dig att rosorna är helt ljuvliga. Jag ska också börja stryka men hittar hela tiden på ngt annat då jag inte tycker det är så roligt. Ha en fortsatt bra dag. Kramar Katarina

Anonym sa...

Vilket underbart halsband, och om du vill ha lite extra att stryka så kan jag gärna skicka över lite av vår hög som ligger här;) Här gillas det inte alls att strykas men kan bero på att vi bor i en lägenhet och strykning innebär att strykbrädan måste ut, strykjärnet likaså och självklart är städskåpet alldeles för litet och för trångt för att det ska gå smidigt till. SÅ säg bara till om du vill ha lite till att stryka;)

Önskar dig en trevlig tisdagskväll

Monica Johansson sa...

Vilket fint halsband! Helt underbara kannor!
Kram Monica

Plupps krypin sa...

Jag tycker att stryka är pest men älskar när det ligger färdigt i linneskåpet.
Härligt halsband!
Ha det gott
Yvonne

Emelie sa...

vilket sött halsband! :) det här var en trevlig blogg, med massor av fint! :) tittar gärna in igen! mvh/Emelie

Eva Linnea sa...

Tänkte titta in på lördag. Är du i butiken då?
Kram

Älskade pion sa...

Visst är det härligt med blommor.Fint halsband.Roligt med lite besök.ha en bra dag.Kram Ulrika

Elsa och Helena sa...

Så ljuvliga rosor och vilket ovanligt vackert halsband!

Stryka kläder gillar jag inte...så här är en till som kanske får skicka över ett lass med kläder:) Ha en fin kväll. KRAM Helena

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket underbart halsband!!
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Viola sa...

Ljuvliga rosor kan man aldrig få för många utav...:) och likaså halsbandet, en härlig blå färg på detta, hoppas dagen varit bra, kram