torsdag 2 september 2010

Fjolårets sista Dahlia.... , glömde bort dem i år....
Idag ska jag svara på frågor... som en utmaning från http://elsamariannes.blogspot.com/

1. Vad fascinerar dig... ? Har du något som får Dig att stanna upp och förundras...?

Myran som sliter med sitt strå till stacken, gör mig både ödmjuk och får mig att känna vördnad för naturen.

2. När Du lagar mat eller bakar håller du dig då till receptet...

Ack nej... därför är jag urkass på att baka för där måste man följa receptet snudd på grammet... Min dotter brukar säga åt mig att skriva upp receptet... för att det var så gott... så jag gott att kan göra det igen... Men, men nästa gång så slänger jag i något annat... och rätten blir lite förändrad... Gott då också... men inte samma... Ler!

3. Minisemester på egen hand....

Nej.. jag vill nog ha gubben med mig... annars längtar jag ihjäl mig....

4. Så var det favoritfilm....

Här märks det att man inte går på bio så värst mycket nu för tiden...

Breakfast at Tiffanys är en klar favorit...

5. Resa tillbaka i tid och ge mig själv ett råd!

Skulle absolut vara att skaffa mig en utbildning.

6. Finns det något ställe hemma du vill fixa om helt och hållet?

Ha ha, det finns alltid ställen jag vill göra om... jag är oerhört ombytlig... Just nu är det mitt kök som jag gör om i tanken minst en gång per dag...

7. Sedan var det en ny talang.. jag skulle vilja ha...

hmmmm, kanske att vara lite matematiskt begåvad... där glömde de goda feérna allt något...

8.Finns det någon tid på dygnet eller dag som är absoluta favorittiden?

Nja... egentligen inte... ! Älskar att leva, så varje stund är guld...Även när jag gnäller och tristesen står som spön i backen.... För det gör den ju ibland... men sekunden efter är då så helt fantastisk istället...

Nu sänder jag denna tankestimulerande utfrågning vidare... till er som känner er manade...

Tusen kramar Jeanette

3 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja då fick jag veta lite mera om dig.
Pappersblommorna blir ju jätte fina.
Ska snart gå ut och hämta ett paket som jag tror kommer ifrån dig.
Kramar:)

Anonym sa...

Ännu en vacker header!

Kul att få veta lite mer om dig :D

Ha det gott
Kram Lily

EM sa...

Så roligt att du antog min utmaning. Fick den ju från USA, så jag var lite osäker på om den skulle gå "hem" här hemma...
men det är så roligt att du skriver och delar med dig.
Och din nya header är jättefin, (om jag inte redan skrivit det)
kramar elsamarianne