tisdag 17 augusti 2010






En summering av de senaste aktiviteterna i vårt paradis. Arne är i full gång med bygget till vår Car (avan) port. Stolparna är på plats liksom hammarbandet... takstolarna är nästa projekt...
Denna vackra solros och en handfull till är resultatet av fågelmataren i vintras... Ser det som fåglarnas tack till oss för god mat när vinter var så sträng... Till helgen blir det vår årliga kräftskiva oss grannar emellan... Vi sitter alltid i vårt garage... och i år har jag blivit inspirerad av gammalt hantverk för dekorering av garaget. Broderier och krukor... Sydde ett nytt flaggspel i blått och så lite väggmålning på det... Mitt danska arv är ständigt påtaglig. Här har jag tolkat Royal Chopenhagens Flutet Mega, på mitt vis....
Ja, det var allt för idag, mina vänner
Kram Jeanette

9 kommentarer:

ewa-christine sa...

så många fina bilder du har, det är en glädje att titta på dem!

Anneli sa...

mycket fina bilder att kika på
kram
annelie

EM sa...

Oj så fint det blev med väggmålningen! Vad duktig du är! Blått o vitt har varit en favorit i många år. Och så det danska, förstås....
kram
elsamarianne

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Hei!
Her kommer edt en hilsen fra Norge :)
Vakre bilder.. herlig med det blåe :)

Ha en flott dag!
Klem fra Solveig

Mitt hvite hus sa...

Nydelige vimpler du har sydd... vakkert..

og det blir nok et hyggelig selskap...

ønsker deg en fin fin dag =)

klemmer .-

bakom berget sa...

Så fint du har gjort! Gott med ett litet hus till er kompis i vinter.
Jag har oxå fått en del fågelplanterade solrosor. Det är sånt, man blir glad av!
Ha det så gott! Kram Åsa.

Roses & Angels sa...

Underbara bilder du visar och bygget är i gång så kul. Hoppas ni haft bättre väder en vi här i Eskilstuna. kram

Min Still By Maia sa...

Så nydelig det var! Er så glad i blått og hvitt.

Takk for koselig kommentar hos meg:)

KLEM

Monica Johansson sa...

Älskar det blå flaggspelet! Det passar så fint ihop med väggmåleriet och det blå glaset.
Det är då ingen hejd på din kreativitet! Kram Monica