måndag 3 maj 2010

Har två av dessa underbara tråg. Köpte dem på blomsterbutiken där jag jobbade förut. På sommaren får de fungera som fågelbad.. men så här års får de härbärgera mina plantor. Lövkojor, Rosenvival, ringblommor och fingerborgsblomma.
Utanför skymtar mitt olivträd.... har fått lite torra fläckar på bladen... hmr... hoppas det inte tagit skada.

Kan inte motstå dessa vackra dukar... säljs ofta för en femma, på loppis. tvättar dem och stärker.. så får de sprida lite kvinnokraf i vårt lusthus. Här nedan ser ni fjolårets kronblad från vår klätterros. Har svår att slänga dem...


Det är en oerhörd lycka, att vakna till fågelsång.... Vi sover med öppet fönster så redan vid 4-5 tiden på morgon börjar man höra kvittret. Jag störs inte alls, snarare tvärtom ger det mig harmoni och tillfredställelse... jag vaknar till och somnar om med fåglarna. Gårdagen var helt ljuvlig. Vi vaknade ganska tidigt och hann med en hel del innan solen var så pass "varm" att trädgården lockade. Vi har delat och planterat om en hel drös med blommor. Jag pekar och Arne gräver... Herrn i huset ville göra fint i vår trädgårdsbod... men jag hade andra planer. Ler.. I kväll kommer mina hantverksvänner. Efter dessa möten är man full av ideér och inspiration....
Tack för idag... Det ser lovande ut.. lunch ute kanske. Kram Jeanette



7 kommentarer:

Lisas torp sa...

Åh, vilka soliga och härliga bilder du bjuder på!
Alltid lika spännande och skönt att så frön!

Ja, vilka ljuvliga dagar det är! Kanske en belöning efter denna superllånga vinter!

Ha´t så kul med dina hantverksvänner! Det låter ju jättetrevligt!
Kram
LIsa

Älskade pion sa...

Visst är det härligt att vara ute och "påta" i trädgården,gillar det helskarpt.;)Ha en skön dag. Kram Ulrika

Lantliv sa...

Hej vännen,
jo här är det bara bra....mycket med allt bara just nu. Räknade igår...jag har 13 rabatter som skall rensas...7 kvar...puh!Ja vad härligt det var igår....låg i rabatterna hela dagen...träningsverk! Hur är det med dig idag månne...hoppas att allt går åt rätt håll efter operation! Vet du vad jag skall göra nu...ut och plocka gullvivor...såg att de är uppe nu! Mumsiga vår....kramis på dig från lilla mig
Anne-Lee

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket jättebra tråg till alla småplantor, lätt och flytta om du vill det. Och vilket stort fint olivträd du har. Jag sover också med öppet fönster, man sover bra till lite fågelkvitter. Men det är en fågel som låter väldigt entonigt och lite vasst, då kan jag vakna till.
Ha en fin vecka
Kramar
AnnaMaria

Black Iris sa...

Javisst är det härligt med vår.
Nya plantor, frön m.m. men jag har en tendens att ta på mig allt för mycket jobb i trädgården.
Försöker varje vår att sansa mig men man är ju så ivrig i början.

Maidi

Mitt Pyssel Å Hem sa...

Hej Jeanette, nu måste ju även jag ge mig till känna :-). Jag har ju också blivit med blogg......
Vi gillar ju lite samma saker. Din blogg är jättefin.

Hoppas du är på bättringsvägen nu.

Kan du gissa vem?
Kram Carina.
hälsa A också

Les Cotrions sa...

I love your plants nursery Jeanette!!!! They'll be faboulous in your garden when they'll be grown up!!! A suggestion from you...I've some rose petals...how do you dry them??? They are fantastic in your jar!
A nice new day to you!
Hugs
Vale