fredag 21 maj 2010


En liten ljusblå kanna....





Fick följa med hem på cykeln från loppisen igår. Jag fick hosta upp med hela 5 kr... men det var det värt.. ler över hela ansiktet.
Inspirerad av våran Viola, som brukar ha en liten följetong.... http://violasromantiskahem.blogspot.com/
....så tänkte jag ta Er på en tur runt i mitt lusthus. Som de facto inte är ett lusthus. Utan en del av ett större uthus. Huset byggde Mr A och jag alldeles själv 2005. Vi leta fönster på byggvårdsbutiker och hitta enkupigt tegel till taket. Allt för att det skulle se ut som huset stått där sedan begynelsen. Så till själva rumsindelningen.. Mr A har större delen till virkesföråd och sommarverkstad. Här ställs också allt in som jag handlar på loppis och som ska bli ommålat och så.... Ni kan tro att det muttras bland bräderna ibland.. När alla mina fynd står i vägen... uj uj uj. Så min del då. Här är det vitmålat och mycket hyllor.
Plats för ett litet bord och fyra sittplatser. Längs stora fönstret har jag en arbetsbänk som Mr A måttbeställt en zinkbeklädnad till. Så här kan jag fritt slabba med jord och vatten. Dagens bilder kommer från bakre väggen. Ha nu en trevlig helg... Hos oss är det mulet idag... kram Jeanette

9 kommentarer:

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej Jeanette. Vilket fint rum du har. Tänk vilken lycka å få äge ett sånt ställe.
Ha en riktig skön helg.
Kram Harriet

Älskade pion sa...

Vackert... var ordet.;) Ha en riktigt härlig pingsthelg. Kramar Ulrika

bakom berget sa...

Va mysigt ni har det!
Här är det oxå lite svalare i dag och lite mulet. Vi bor ju inte såå långt från varann,så vi har väl ungefär lika väder. Hi hi...
Önskar dig en skön helg!
Kram Åsa.

Lisas torp sa...

Åh, vilket härligt rum det verkar vara! Visst är det skönt att ha ett sånt, där man kan ställa ifrån sej saker och slabba och shabba bäst man vill, men det verkar ju också vara vackert av bilderna att döma! Åh, så fint! Ser fram emot flera bilder därifrån!

Tack för hälsningen hos mej! Ha en härligt pingsthelg!
Kram
Lisa

Viola sa...

Härligt med följetong...:D gillar ju jag vet du..och det där ser ju lovande ut, ser jag fram emot att få se mera utav...är i vattenhålet och det är tidig lördagmorgon, ska snart bege mig ut i fina vädret och så i sängarna, ännu inte regn men komma skall..ha en skön pingsthelg, din VIOLA KRAM

Lisa Marklund sa...

Vilken läcker hatt du har, snygg som inredningsdetalj :-) och härliga flaskor
Kram och ha en fin helg - Lisa

STENLYCKA sa...

Hej Vännen och min favorit.
Vill bara skicka dig en liten helghälsning för att du är så underbar och skickar så rara hälsningar till mig, alltid!
Ditt hem är som en dröm, alltid så fantastiska bilder, du är så duktig på att skapa det vackert omkring dig.
Du är bäst!!! Är så glad att jag hittade din blogg!!
Kramen min till Dig!
Raina

Monica Johansson sa...

Hej!
Det är verkligen fint i uterummet, lika fint i verkligheten som på bild! Må så bra Kram Monica

Lantliv sa...

Hej tjejen,
härlig vrå Ni tu har där!! Ha ha kan tro att det knorras över dina saker...men men frun är lycklig!!;))
Gillar när brädorna ligger vågrätt...rått snyggt! Vilken underbar helg vi haft här....det hade väl Ni igår med. Vi har haft fint idag med så jag har jobbat vidare med trädgården....vad njutbart det är! Tog en tur med bilen nu på kvällen och bara njöt av landskapet...så frodigt!
Kramis min vän
Anne-Lee