onsdag 5 maj 2010

Det ska va gött o leva, annars kan de kvetta.....


Ibland blir det extra lätt. Igår morse plingade det på dörren, utanför stod Min goda väninna Monica och med sig hade hon ett fång av färsk grön sparris....Bara så där.... Vilken härlig lunch det blev... med lite citron, nymald svartpeppar och färsk hyvlad parmesan. Tack kära Du för en utomordentligt smarrig lunch.
I dag ska jag så runda gröna squash och röd basilika. Har ni inte provat röd basilika så gör det. Knipsa av ett gäng och hacka blanda i gräddfil eller Chreme Fresch tillsammans med lite vitlök och citron... Ljuvligt till både grillad fisk och grillat kött. Allt gott till Er där ute, ta livet tillvara och njut av varandra. Kram Jeanette

7 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Mmmmmm det riktigt vattnas i munnen på mig. GRÖN SPARRIS som är sååååå gott! Vilken härlig vän som kommer med sådant smarrigt.
När jag bodde i huset så hade jag som en kryddkulle med färska örter och jag gick ut och klippte av när jag lagade mat. Det var härligt. Gissa om jag längtar efter att bo i hus igen, men det ska vara ett hus med torpkänsla fast lite större......
Ha det fint!
Kram Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Mmm så gott det ser ut med färsk sparris...
Härligt när man har tillgång till färska grönsaker och kryddor...
Kram
Marie

Les Cotrions sa...

I love asparugus too also with pasta and risotto! I don't know red basil...your recipe sounds delicious!!!
A nice day to you Jeanette!
Vale

Maliva`s verden sa...

For et koselig besøk...og ikke minst et nydelig måltid. Dette må jeg prøve en dag...Ha en fortsatt fin lille lørdag. Klem fra Maliva

gamla skolan sa...

Mmmmm, så gott !! Förstår att ni njöt ! Kramar Susanne ♥
Ps . Kan berätta att jag har börjat måla om skåpet .

Viola sa...

Färsk sparris är bland det godaste jag vet, skulle gärna varit där och delat lunchen med er...:0) KRAM

Faster Safira sa...

Mmmmm, det låter jättegott. Röd basilika har jag aldrig sett. Det var något nytt. Måste prova om jag hittar det i affären