torsdag 27 maj 2010

Det knoppas överallt i vår trädgård...

Äppelblom är så ljuvligt... ser ut att bli mycket frukt i år...
Tro det eller ej.. detta ska bli gullregn. Bakom syns vårt uthus och en hinkrad med potatis..

Mina luktärter måste snart sättas om.


Så till sist en bild på Allium som är på väg... Tänka sig att ur den lilla löken så kommer dessa gigantiska gräslöksbollar... Älskar hur de vajar lite i vinden över rabatten, och för ett ögonblick låter ögat se annat än de nedvissnande påskliljorna. Som är så vackra när det står i full fägring... Men just nu ett riktigt sorgligt kapitel.
I dag orkar solen inte riktigt igenom molnen, och temperaturen ligger på snåla 13 gr.. Tror att det får bli en skön dag vid symaskinen.. har en lite sommaridé.
Så är det ju torsdag vilket betyder loppis..... Får se om jag hittar något..
Tillvarata livet och era kära... kram Jeanette



5 kommentarer:

bakom berget sa...

Det låter som om du kommer att ha en trevlig dag.
Här är det jobbdag som vanligt. Men till kvällen njuter jag i min täppa.
Ha en fin dag!
Kram Åsa.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En lite tveksam sol här också, men jag ser blå himmel. Så fint det var med dina ståtliga allium, den färgen lyser upp bland allt det gröna.
Ha en fin dag vid symaskinen
Kramar
AnnaMaria

Les Cotrions sa...

Oh Jeanette! So beautiful photos from your garden! It's so lush and your flowers are stunning!
Enjoy sunny days!
Vale

Lisas torp sa...

Så härligt med allt som växer nu och så fint det är i dina odlingskrukor!

Ja, allium har jag försökt med på men det tog sej nog inte! Jag tycker de är såååå fina!

Ha en härlig dag i solen!
Kram
LIsa

Monica Johansson sa...

Vilket överdåd! Det är så otroligt vackert! Gullregnet tror jag såklart på att ni kommer att lyckas med. Kram Monica