måndag 21 december 2009

Vackert i trädgården, och sedan ett mysterium.

Tog den här bilden i går eftermiddag vid fyratiden..... helt magiskt vackert.
Sedan över till ett mysterium. Bakom sänggaveln har vi monterat en raggarslang. Alla kontakter ligger i sängbotten... För att slippa synligt trassel. Allt har fungerat utmärkt med en liten fjärrkontroll. Men nu helt plötsligt går ljuset på titt som tätt. Men släcks också utan vår hjälp. Inatt vaknade jag två gånger av att ljuset plötsligt slogs på.... Sitter det någon lilltomte därute med en likadan fjärrkontroll och retas? Eller vad är problemet???? Mystiskt är det. Trodde först att kontakten reagerade på någon av timrarna till adventstakar, men tiden stämmer inte.... Men vi får väl slå oss till ro och inse att allt kan man inte begripa!
I går var sista dagen i årets upplaga av julmarknaden. Det har gått över förväntan och varit sååå himla kul. Tack tjejer för ett härligt genomfört julmarknadsprojekt. Vill speciellt tacka, Lena A och Jenny som bidragit med extremt många timmar i lokalen. I januari kör vi i gång igen... kanske blir det hyra av bord under medeltidsveckan i Arboga i Augusti... Vi får se....
Nu ska jag ta itu med det sista i julpysslet. Upp med lite grangirlander och gå ett varv med dammslukaren...
önskar er en underbar måndag i juleveckan
kram Jeanette



6 kommentarer:

Dessi sa...

Jodå, order får han av mig oxå, men det är inte så mycket iom att jag är välidigt petig o gärna vill göra saker själv för o få det bra gjort.
Men han har några grejjer på min lista som han ska göra, utan gnäll! Annars sätter jag mig på tvären igen.

Julen o allt som hör till är kul...t,om städningen. Men ett litet tack o uppskattning på det jag gör kräver jag.
Speciellt när jag i år ställer upp så otroligt mycket för honom.

Ha en riktigt GOD JUL!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men det är ju nu tomtarna kommer fram ur vrårna, såklart det är en liten busig sån..fniss. Härlig bild du tog ute.
Julkram
AnnaMaria

Daniel sa...

Kan tänka mej att kalendern e hur bra som helst! :))

Gud så fint ni har det!! wow!!

Viola sa...

VIlken bild!!! Helt underbart detta snötyngda träd....det är väl bara att inse att det är någon som vill hälsa till er och göra er påmind..eller kanske det är hustomten..vem vet...har just googlat om Bossgård och här har det varit tingsplats på medeltiden, länsmansbostad med finka...så inte kan jag vara ensam i den här gården, finns nog mkt i väggarna...:) ha en fin kväll, kram

Lisas torp sa...

Ja, din trädgård är verkligen magisk! Oj, vilken bild! Men visst inbjuder denna snön till mycket? Man behöver inte göra mycket för att det ska bli sagolikt!!!

Så skumt med ljuset i sovrummet! Ni har säkert nån liten tomte som sitter och trycker någonstans! Ha-ha!
TACK för titten hos mej och ha en härlig kväll!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Vilken vacker utebild du visar. Verkligen helt magisk!

Spännande med ditt lilla mysterium. Kanske sitter deet en lite vätte och retas med dig.

Din heather är jättefin med den lådan med fler fack. Jag hittade en på loppis nyligen, ska fixa lite med den efter jult tror jag.

Go Jul!

Kram Lena