tisdag 20 oktober 2009


Inhandlade ett armband på Kapp-ahl, härförleden. Gillade det skarpt, förutom att det var änglar på det... o jag vet inte om änglar och jag har så mycket gemensamt... Ler...
Tänkte redan i butiken att jag byter ut dem mot pärlor.... Men så här blev det i stället.
Lite fina kors och madonnamedaljonger....
Nu är det väl så att kors och medaljonger och jag inte heller har så mycket gemensamt... men vackra är de... tycker jag.
I afton ska vi ut på "byn". Vi är inbjudna att närvara vid en prisutdelning på Uppsala konsert och kongress. Massor av god mat och dryck, mingel och underhållning... Kan det bli bättre en tisdagskväll? Att det sedan ger mig tillfälle att dressa upp... är en bra bonus... Så armbandet kommer nog till användning i kväll.
Allt gott till ER
Kram Jeanette

14 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Waw! Your bracelet is so lovely! I like the charms!
Have a great evening!!!
Vale

Birgitte sa...

Hej kære du,
jeg har givet dig en award som jeg håber du vil hente. ;o)
Kram, Birgitte

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Änglarna kan du ju använda på något fint kort du gör. Jag gillar änglar, tycker dom är som skyddsänglar. Fast jag hade ju hellre ett armband med kors och madonnor, det blev jättefint. Kul med kalajs en tisdag, ha en fin kväll.
Kramis
AnnaMaria

Viola sa...

Jamen...alla har ju en skyddsängel och det har du med...lovar, ha en bra kväll, vilket hemskt väder vi har idag...ide...kram

Lisa Marklund sa...

Urläckert...jag vill också ha :-)
Kramen till dig och hoppas du får en härlig kväll - Lisa

Lantliv sa...

Aha Armbandet och du är ute och minglar...fin fint en tisdag. Blev fint när du böt ut....
Hoppas allt annars e bra hos dig...Men du Jeanette hittade du något på din shopping dag i Täby...det har du väl inte berättat om. Nicke Nyfiken vaknade här....
Kramelikramis
Anne-Lee

Inspiration i vitt sa...

Hej, du har verkligen gjort det armbandet mycket fint, ojoj så fina medaljonger. Din handled kommer verkligen att prydas vackert.
Kram på dig/Ingela.

Lisas torp sa...

Vilka vackra armband!

Hoppas att du hade en härlig kväll igår!
Tackar för titten hos mej och för "rostningstipset" - det ska jag prova!
Kram
Lisa

Eva Agnes sa...

Hej Jeanette!
S¨å fint du har gjort med armbandet. Tycker om det även om jag inte heller hör till ängla-kors-madonne-beundrarna.
Hoppas du hade kul på ditt mingel i Uppsala.
Själv var jag på mingel och biopremiär i Stockholm i måndagskväll. Sonen har gjort en film som heter Apan. Nu fick han den apan av mig som grattis.
Kramar Eva Agnes

Les Cotrions sa...

Hello! The paper I used for the lantern is a gloss paper...it seems to be safe!!!
Happy new day!
Vale

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, så kan man ju göra, om man inte gillar alla berlocker :)
Det var ju ett bra tips!
Armbandet var jättefint och hoppas du hade en trevlig kväll!
Kram
Marie

Hannis sa...

Tack själv!
För dina rader och din inspirerande blogg.

Nu jublar jag faktiskt...
Det där armbandet, så läckert!!
Vackert.
Vad smart att byta ut mot det man faktiskt tycker om.

Kyrkogårdsgatan ligger parallelt med gamla kyrkogården, en av bakgatorna bakom Övre slottsgatan.

Kram Hannis

Lily sa...

Tack detsamma!
Du gör mig glad med dina värmande ord!:D
Underbart armband!!!! Vill ha....
Hoppas du hade en härlig kväll.
Kram Lily

Hanna sa...

Så fint!
Hanna