fredag 31 juli 2009

Åter i Nora,vår pärla i Bergslagen

Som avslutning på dagen... Italiensk afton.....Ah så gott
Bockar från bryggeriet, minst lika vacker som all konst..
Två av konstverken....






Våra goa campinggrannar, Lena och Roland.... tack för alla glada skratt....
Onsdag morgon...En sista tur med husvagnen, snart ska man ställa in sig i leden och jobba. Men vi kände att det behövdes en tur till. Som vanligt åkte vi redan vid halv sex på morgonen. Vi tycker det är så skönt att vara på plats, och sedan ha hela dagen på oss. Vid nio checkade vi in... och började boa. Våra goda grannar från förra turen låg kvar. Så vi bestämde oss snabbt för en gemensam grillafton. Den blev precis lika trevlig som vi anade att den skulle bli. Har träningsverk i magen i dag av allt skrattande... I förrgår sken då solen som ett röd pärla och gav oss värme. I går regnade det igen.... intensivt och hela dagen.... Vi tog bilen in till bryggeriet för en konstutställning. Här fanns mycket fint, keramik tovning och snickeri.... Men på mig var det den gamla bryggerimiljön som påverkade mig mest. Gamla fabriker, som får ha kvar sitt ursprung ruffa lokaler, rostiga detaljer... det får igång mig. Säger som Ernst "Det här gillar man" Ler, för mig själv i arla morgonstund..... Väl hemkommna blev det Italiensk afton, med grisini, pesto, het köttfärssås och spagetti, därtill en näringsriktig och god sallad. Till detta ett spanskt rödvin... Jag vet, stilbrott..... men vinkällaren här i husvagnen har lite brister... Bestämde oss för att om deet regnar i dag så far vi hemmåt igen..... Nu strålar solen...... Ha Ha... så vi blir nog .....
Kvar.
Hoppas ni orkat igenom min rapport... och tack för att ni finns där ute och alla de rara och härliga kommentarer jag får... De gör att jag svävar på små moln ibland....

7 kommentarer:

Les Cotrions sa...

You seem to have a nice time despite the rain! Italian food, an art exhibition...that seems to be my life!!!
Have a great week end!
Have a great and sunny week end!
Vale

Lantliv sa...

Ja nu får vi suga ut det sista...jag börjar också jobba på måndag...vad fort det gick...sommaren kom aldrig igång..men men skönt ändå att bara få vara....
Kul att vår lilla höns historia berättades vidare...kommer en till längre fram...sonen till den gamla tuppen har också haft en speciell dag...ja när jag tänker efter två faktiskt...
Du gott med en Italensk afton..bara älskar alla dessa smaker som gifter sig i munnen(som Ernst brukar säga).....
Ha en go helg,
kram Anne-Lee

Mitt hvite hus sa...

Nå må dere kose dere masse de siste dagene...
Klem =)

STENLYCKA sa...

Låter som ni har det underbart.AAAHHH... det är hos er solen är,det är det därför vi har så mycket regn.
Ha en mysig kväll!
Kram

Hannis sa...

Det måste vara perfekt med husvagn!
Just det där att kunna åka runt och uppleva olika platser.
Att man sen träffar på roligt och trevligt folk blir ju ett plus!

Usch ja,på Måndag är det tillbaka till arbetet.
Faktiskt första gången som jag inte har någon lust att börja jobba igen.
Men det ger sig ju när man är på plats=))

Ha sköna dagar nu!
Kram Hannis

Viola sa...

Här är en till som blev förälskad i Nora och tack vare dig så hittade jag till väldens mysigaste butik..vad härligt ni haft det med trevliga vänner och italiensk afton det gillar jag oxå...hoppas helgen är skön , kram

Gina sa...

OMG!!!
I cannot WAIT until you get home!!!!!