onsdag 10 juni 2009


Den här gamla vattenkannan har jag tiggt till mig, av min svåger Sven-Olof. I många år låg den i gräset vid deras sommarstuga.... och bara längtade hem till mig.... Till slut kunde jag inte hålla mig längre.... Jag frågade och fick den... Den har hål i botten så den går inte att använda.. men när Pionerna kommer ska ni få se en bild på den igen... Bakom en gammal oljemålning av Källtorpsjön i Nacka.

Se, hvilken morgenstund solen er röd og rund

Nina er gået i bad,og jeg spiser ostemad.

Livet er ikke det värste man har,og om lidt er kaffen klar

Blomstrene blomsre op, der går en edderkopp

Fuglerna flyver i flok, når de e er mange nok.

Lykken er ikke det värste man har, og om lidt er kaffen klar.

Grasset er grönt og vådt, bierne har det godt

Lungerne fråser i luft, å, hvilken snerleduft

Gläden er ikke det värste man har,og om lidt er kaffen klar

Sang under brusebad, hon må vist väre glad

Himlen er temmelig blå, det kan man godt forstå

Lykken er ikke det värste man har, og om lidt er kaffen klar.

Nu kommer Nina ud, nögen med fugtig hud

kysser mig kärligt og går, in for att ré sit hår.

Livet er ikke det värste man har, og om lidt er kaffen klar...

Text och Musik: Den danske poeten Benny Andersen

3 kommentarer:

Viola sa...

Ljuvligt vacker har den blivit med ålderns hjälp...tänk om man kunde säga detsamma om sig själv....:-) vilken tur att du fick ta hand om denna , ha en fin dag i regnet, kramen

Les Cotrions sa...

Your watering can is faboulous!!! I love this kind of old garden tools! Your photos is very nice with it!!!
Happy Wednesday!
Vale

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hello!!! Fin blogg!! Så vacker!!!

Härliga bokstäver..påmnner om när jag var liten...hade liknande i vår trappuppgång då;)

Kram Millan