onsdag 1 april 2009

dags att städa i "lusthuset"
















Här gör vi det mesta sommartid... planterar och sår i krukor. Vi äter, regnar det ute ställer vi in solstolarna, lägger oss lyssnar på SOMMAR i p1. Här står stafflit uppställt och jag kan måla av en blomma. Sitta och vänta in natten med ett gott glas vin... Lusthuset är vårt rekerationspalats. Texten i taket är från en visa av en dansk poet Benny Andersen.

Se hvilken morgenstund.
Solen er röd og rund.
Fuglerna flyver i flok,
whis de er mange nok.
Livet er ikke de värste man har ,
og om lidt er kaffen klar.

6 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Nice photos! I like your little greenhouse! Pretty text you paint!
Have a great day!
Hugs
Vale

Stenlycka sa...

Idag har vi vår här så det kanske passar bra även för mig att städa i mitt lusthus. Det är inte så stort som ditt men jag sitter ofta där och kopplar av med en kopp kaffe och en bra bok.
Ha en bra första april!
Kram Stenlycka

Nygammalt sa...

Hej!
Vilken fantastisk blogg du har och vilket uthus. Förstår att det tillbringas många sköna stunder där.

Dina armband du visade är bara sååå fina. Vad tar du för sådana?

Kram.

Stina sa...

Väldans tjusigt!
:-) Kram


Ja, du vet att...hos mig får man skratta åt ALLT!:-D

Eva Agnes sa...

Åhhh du, Benny Andersen ...om litt är kaffen klar...
Det var längesedan. Den hade jag på ett gammalt kassettband. Fler av hans sånger fanns på det.
Vackra bilder och snygg layout på din sida.
Kramar Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Det är just Poul Dissing med sin hesa röst som ska sjunga Benny Andersen.
På mitt band var det han som sjöng.
Glömmer aldrig den rösten.
Kramar och ha det bra.
Eva Agnes