fredag 6 februari 2009

Jag ger upp.....

I sviterna efter min lunginflammation, så har jag blivit remitterad för vidare undersökningar i Uppsala på Akademiska sjukhuset. Jag ska dels till Fysiologen och göra ett arbetsprov, kolla syreupptagningen och EKG i samband med att jag cyklar. Sen ska jag också röntka lungorna. Försöker nu få tiderna koordinerade så att jag slipper ta ledigt två dagar från mitt arbete. Jag måste också resa med tåget 2 gånger tur och retur... men det är självaste den, att få tala med någon. Kommer fram till växeln och får knappa in personnummer och telefonnummer, sen ska någon ringa upp mig. "vi kommer att ringa upp dig kl. 12.10" vill du ändra tid...tryck 2. "vi kommer ringa upp dig kl 12.20..... " men jag jobbar på lunchrestaurang och kan omöjligt bryta mitt i lunchen för ett samtal.... Vad gör jag....
Avdrag för två dagar ledigt från jobbet, plus 2 gånger 80 kr tur och retur i resekostnader...
är det rimligt....

3 kommentarer:

gubben i lugnet sa...

Vad jobbigt det låter .Varför kan man inte få ringa upp en ansvarig utan att få slippa gå genom en sk dataväxel!
Sven-Olof

Pysselpalatset sa...

Hej,
Det ordna sig till slut... Jag fick tag i en människa som hjälpte mig, Men när man sitter i telefonen och inget händer så växer frustationen till max. Jag var så arg.... men nu har jag fått tid den 11 feb för båda undersökningarna!
Kram Jeanette

Anonym sa...

Sluta ätt klaga, kompis! Jag är ledig och ska skjutsa dig!