tisdag 27 januari 2009

möte i föreningen Händer i Knivsta

I går kväll hade vi styrelsemöte i vårt hantverkskollektiv. Vi förberedde ett föreningsmöte och pratade en massa om vårt senaste projekt.. Julmarknaden, i år hade vi nämligen en lokal i en hel månad. Det gav oss en inblick i om hur det skulle vara med en permanent lokal.... Oerhört berikande, med goa tjejer i härlig miljö. Det är ju så att för det mesta så sitter vi hantverkare på kammaren och producerar vår konst och hantverk. Sällan som vi har en chans egentligen att få visa upp vad vi kan. Men i och med denna lokal fick vi visa upp oss för Knivstaborna...... Dessutom fick vi möjlighet att tjäna en slant.
Nu är frågan om vi vill göra lokalen till ett permanent ställe. Många frågor väcks. Mycket att ta ställning till... Under tiden vill jag bara tacka, för den utomordentligt trevlig atmosfär vi har. Ofta kommer jag till möten och känner mig trött och det känns som om jag skulle vilja skippa allt.... Men efter lite samvaro med tjejerna är jag totalt uppladdad och kreativiteten sprutar. Titta gärna in på föreningens blogg..... Händer i Knivsta. klicka er vidare från min blogglista här brevid.

Inga kommentarer: