torsdag 25 december 2008

Naturen klär sig i vintrig skrud.





Så kom då äntligen juleafton och med den lite frost.
Kanske inte direkt en vit jul.... men för ty, bättre en novembergrå vardag är det ju.
Klapparna är inslagna och rimmen skrivna. Skinkan kokad och avsmakad. Kötbullarna trillade och provsmakade. Hyacinterna är planterade och misteln är upphängd.
Granen är klädd och allt är klart. Nu är tid att njuta.
Finns inte ens en liten plats som inte har fått någon ängel eller nisse. Det är så vackert och vi går bara omkring och njuter.
Även en julklapp blev det igår. En musikmaskin till min verkstad. Mordern och stilren. Med både kasett och usbport. Så nu kan jag lyssna och samtidigt pyssla. Tack kära sambo.
Idag ska vi åka till Älta och fira jul med barn och barnbarn.
Nu önskar jag alla en innerligt God Jul, med massor av njutningar i form av varandra och god mat. Sköna promenader och kanske en stund med en god bok.
Glöm bort jäkt och stress, och njut av livet och de runt omkring er. För trots orosmoln i bakgrunden i form av kristider... så har vi ändå varandra.... en ynnes att glädjas åt.
Tillvarata er, så tillvaratar jag mig.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte väkert! Jag kan inte begrippa ätt vi bör i samma plats!

Pysselpalatset sa...

Hej,
Beror kanske på att jag tog bilderna förra året LOL....
Är du hemma eller i särna?
Hoppas det fanns något gott i påsen... Kram Jeanette